Proč ŠANCE a jak se na ní připravit

Na co se můžete těšit?

Představí se společnosti, které dají studentům a absolventům VŠE šanci začít pracovat v oboru, který je zaujme, který studují nebo který je jejich srdci nejbližší. Každý z vystavujících bude označen obory, ve kterých působí. Máte tedy snazší orientaci přímo v prostoru veletrhu.

V úterý budete s odborníky z CzechInvestu konzultovat možnosti podpory pro podnikání (2.patro RB). Ve středu lze probrat CV/ Linked In profil s odborníky z praxe (2. patro RB) a zároveň se můžete (ve Vencovského klubu) nechat nalíčit/upravit od vizážistky a vyfotografovat od profesionála. Fotografii je možné použít na CV či LinkedIn profil. Pro velký zájem jsme rozšířili fotografování i na čtvrtek (místnost RB 110). A ve čtvrtek si také ve 2. patře RB zkuste Koučink (registrace předem je nutná, příp. je možné přijít i bez registrace – pokud by někdo předem přihlášený nepřišel, tak se můžete zúčastnit).

Svoji šanci na dobrou práci můžete také podpořit registrací do projektu „Práce na míru„. I přes tyto stránky budou vystavující hledat pracovníky na konkrétní pozice.

Příprava na veletrh pracovních příležitostí

Důležité je jasně si uvědomit, co je Vaším cílem, co očekáváte od veletrhu pracovních příležitostí. Je to získání přehledu o společnostech na trhu? Co která nabízí? Jaká je jejich kultura? Nebo je cílem získat konkrétní pracovní místo, ať již jde o jakýkoli úvazek, jakoukoli formu? Chcete získat stáž? Zajistit si místo v trainee programu?

Každého personalistu potěší, když nemusí opakovat ty nejzákladnější informace, když vidí ze strany uchazeče zájem a jistou míru informovanosti. Získáte tak nejen jeho sympatie, ale i čas na konkrétní dotazy směřující k „neveřejným“ informacím.

Na co se ptát a na co se neptat?

Odpověď na výše položenou otázku částečně vyplývá z předchozího odstavce. Neptej se např.: „Řekněte mi něco o vaší společnosti…“ nebo „Co pro mne může vaše společnost udělat?“. Otázky by měly odrážet a nepřímo vyjadřovat fakt, že máte již jistý přehled, že jste se informoval/a. Není cílem se ptát, ale získat informace, které nemůžete zjistit jinak než při osobním kontaktu, protože nejsou v jiných běžně dostupných zdrojích.

Jak se představit?

Abyste zefektivnil/a komunikaci, která bude mezi Vámi a zástupcem společnosti probíhat, podejte o sobě základní informaci. Co by mělo takové představení obsahovat? Jistě byste neměl/a zapomínat na jméno, obor, který studujete, jakou máte pracovní zkušenost apod. A nezapomeňte si u vchodu vyzvednout samolepky, které podají základní informaci a opět ušetříte trochu času.

Vedle obsahu je důležitá i forma. Tyto informace si připravte do stručné výpovědi, která bude přirozená, nebude tedy pouhým vyjmenováním výše uvedených bodů. Formulujte svůj zájem a dej jej do souvislostí se svým studiem a zkušenostmi. Osobní prezentace by měla vyznívat pozitivně, energicky, přiměřeně sebejistě. Pevný stisk ruky a oční kontakt jen celý kontakt zpříjemní.

Oslovte vybrané firmy

Společnosti, které Vás zajímají přednostně, oslovte co nejdříve. Je lepší mít na návštěvu veletrhu více času a vyhnout se době těsně před ukončením veletrhu. Počítejte s tím, že zástupci firem budou ke konci dne unavení a nemusí již mít k dispozici informační materiály. Využijte své přípravy a důkladně zjistěte informace, které Vás zajímají. Vemte si veškeré relevantní informační materiály, které si zpětně můžete prostudovat.

V případě, že Vás nabídka firmy zaujme, nezapomeňte předat Vás životopis a zeptat se na další postup – máte-li dodat další podklady, vyplnit on-line formulář apod.